9-11.09.2016 - Bulgaria insorita: Burgas, Sozopol, Sinemorets si insula Anastasia

http://afkdeweekend.blogspot.com/2016/12/9-11092016-bulgaria-insorita-burgas.html
Obiective (link catre site informativ): 

Traseu:

Info:
Durata: 3 zile
Dificultate: Soare puternic, valuri periculoase la Sinemorets, traversare cu vaporul la Anastasia, vaporas pe Ropotamo
Organizat de: Calatoreste Haihui
Organizator: Calator Haihui
Cazare Sozopol: Sea Palace Sozopol


     Datorita faptului ca Bulgaria prezinta mult mai multe plusuri fata de litoralul romanesc, am ales sa repetam tura de anul trecut, bineinteles cu cateva modificari: Bulgaria 2015



     La Shumen am ajuns acum pentru a treia oara si pentru a doua oara am urcat si la masivul monument despre care am povestit mai pe indelete in tura de aici: Shumen si Monumentul Fondatorilor. 
     Si in tura aceasta am beneficiat de soare din plin si ne-am bucurat de privelistea oferita de aceasta frumoasa zona.


     Pentru a doua oara in Burgas, un oras port comparabil cu Constanta noastra, am avut acum ocazia sa vizitez mai pe indelete insoritul oras si sa descopar mai mult din farmecul stradutelor intesate de terase, baruri si magazine de suveniruri si sa hoinaresc prin zona portului.

     La intoarcerea spre casa am avut parte de o noua oprire in Burgas, la Festivalul castelelor de nisip, dar pentru a nu face doua segmente pentru acelasi obiectiv, o sa pun tot aici cateva cadre.


     Din portul Burgas ne-am imbarcat pe un vapor [program pe site] pentru a vizita singura insula locuibila a Bulgariei, o insula cu multa istorie si peisaje faine.
     Insula dispune de restaurant, muzeu, biserica si terasa dar peisajele sunt suficiente pentru cateva ore de plimbare si relaxare.

     Lasand in urma insorita insula si Burgas-ul, ne-am indreptat spre cazarea noastra din aceasta tura, pitorescul Sozopol.
     Ca si in cazul Burgas-ului, anul acesta am avut ocazia sa explorez si alte zone din frumosul oras de coasta, in special faleza cu ale sale nenumarate hoteluri, terase, baruri si plaje.
     Pastrand trend-ul acestei ture, anul acesta am vizitat delta Ropotamo in sens invers fata de anul trecut, plecand de data aceasta in amonte.

*Peisajul este frumos si in amonte dar recomand excursia catre varsarea raului in mare.

     Peste anticul sanctuar au trecut secole fara sa lase urme notabile asa ca un an nu a schimbat cu nimic imensele blocuri de roca vulcanica ce au servit in timpuri stravechi ca altar religios triburilor tracice.



     Comparabil cu a noastra Vama Veche, localitatea a simtit abia in ultimii cativa ani boom-ul turistic de care se bucura (?) acum, zona fiind inchisa pentru mult timp turistilor si mai apoi fiind destinatie preferata pentru cei ce voiau sa fuga de aglomeratia zonelor turistice foarte cunoscute.
     Intreaga faleza a localitatii ofera peisaje si atractii calatorului ce isi rataceste pasii pe aici, recomandat fiind sa vizitati zona urmand pasii de mai jos pentru a lasa la sfarsit zona cu cel mai frumos apus.




     La varsarea raului Veleka in Marea Neagra, inconjurata de delta si faleze stancoase, gasim plaja Veleka cu ale sale valuri distractive dar extrem de periculoase.
     Plaja este suficent de mare pentru a nu te simti sufocat de colegii de pescuit ultraviolete, dispune de un mic barulet si ofera posibilitatea de a alege tipul de apa in care vrei sa te scalzi: pe stanga apa dulce a raului iar pe dreapta apele involburate ale Marii Negre.

*ATENTIE: Chiar daca pare distractiv, valurile te pot trage oricand in larg si/sau te pot rasturna si tranti pe nisip cu o forta incredibila. 

     La intrarea pe plaja, pe peretele de stanca, se poate observa din profil silueta unui faraon ce pare sa pazeasca intreaga plaja.

     Am gasit locatia sub mai multe denumiri dar esenta se pastreaza: este un loc superb si este cel mai indicat pentru privit un apus de vara.
     La stanci se ajunge urmand poteca ce serpuieste pe deasupra peretelui falezei, plecand de la Sfinx, urcand la punctul de belvedere, trecand de cateva casute si de manechinele intruchipand un barbat si o femeie si ajungand la banca de deasupra stancilor.

     Printre cele mai noi atractii turistice ale Bulgariei, Castelul de la Ravadinovo (inca in constructie - 2016), este un magnet turistic ce abunda in locatii de selfie pana la kitsch-ism si iti da impresia ca atunci cand a fost gandit, echipa a facut un brain-storming si a aprobat toate ideile propuse :)).
     Cu toata aglomeratia de lucruri de fotografiat pe centimetru patrat, castelul ce inca nu se putea vizita pe interior, atrage numerosi turisti cu arhitectura exterioara, gradinile, beciurile si statuile sale si sunt ferm convins ca va deveni una dintre cele mai cunoscute puncte turstice ale tarii.

     Dupa ce am terminat de vizitat castelul am plecat spre Burgas unde am vizitat Festivalul Nisipului mentionat mai sus, imensa faleza si strazile ticsite de restaurante si terase dupa care am pus cap compas Ruse pentru o ultima Zagorka rece si cateva acorduri de chitara in parcul central.




     Tura a fost una relaxanta, cu somn suficient, soare si multa bere rece si sunt destul de sigur ca si in 2017 o sa avem ocazia sa ne bucuram de aceasta frumoasa zona a Bulgariei.

-----