Tura de adrenalina 2017: Parapanta

Obiective (link catre site informativ):
Traseu: 



Info:
Perioada: 19.08.2017 - 1 zi
Dificultate:  Acces dificil la locatie fara masina personala
Organizator: Taxi cu Parapanta
Costuri aproximative: 400 RON / persoana

     Dupa ce vara trecuta (2016) mi-am sarbatorit ziua la inaltime, intr-o tura cu motodeltaplanul la Clinceni, anul acesta am optat...sau am fost fortat de imprejurari sa optez :))...pentru un zbor cu parapanta.




Zborul din 2016

     Am cautat ce am cautat si pana la urma ne-am decis sa zburam cu Taxi cu Parapanta, deoarece se incadrau si in bugetul nostru si dadeau bine si in filmuletele de pe YouTube.

     Am stabilit telefonic detaliile (costuri, locul de lansare, ore), am aranjat de transport si am asteptat cu nerabdare ziua cea mare.

     Dupa ce am ramas fara transport cu o seara inainte de plecare, dezamagiti, am cautat variante alternative de a ajunge in locatie si am fost pe punctul de a anula aventura pentru ca nu am gasit maxi-taxi pana acolo la ore convenabile.

     Din fericire, dimineata, organizatorii s-au dovedit oameni de treaba si ne-au propus sa ne astepte ei in Targoviste pentru a ne duce pana la punctul de plecare cu masina lor asa ca ne-am pregatit in mare graba, fara sa mai apucam sa mancam sau macar sa bem o gura de apa :)) si am fugit spre maxi de Targoviste.

Link-uri ajutatoare:
Program Maxi - Taxi Bucuresti - Targoviste
Program Maxi - Taxi Bucuresti - Campulung Muscel
Program Maxi - Taxi Bucuresti - Stoenesti (via Campulung cu schimbare auto)

     Odata ajunsi la "parcarea" din Solobozia-Stoenesti, ne-am imbarcat intr-un vehicul venit direct din seria Mad Max, "trasca" fiind o combinatie intre caruta, ATV si monster truck.

     Trasca pilotata de Dl. Nidu ne-a dus in mai putin de o ora pe Varful Priseaca (1.300 m), drumul pana acolo fiind o aventura in sine.

*Drumul cu trasca se plateste separat. In functie de numarul de persoane costul variaza dar include urcare-coborare de pe varf. Noi am platit 15 lei de persoana.




     Pe varf am gasit mai multi parapantisti deja echipati de zbor, unul cate unul lansandu-se mai mult sau mai putin lin catre locul de aterizare.

     In destul de scurt timp ne-a venit si noua randul sa ne echipam pentru zbor.


     Geo a avut onoarea de a zbura inaintea mea, deoarece pentru a economisi timp si bani a fost mai OK ca parapanta sa aterizeze inapoi pe varf, aproape de locul de decolare. Zborul ei a durat cam 10 minute si a urcat la putin peste 2.000 m altitudine.



     Zborul meu nu a fost la asa mare inaltime dar, pentru ca am facut prostia :))) sa mentionez ca m-am mai atins pe ici pe colo de sporturi extreme-ish, instructorul a tinut sa demonstreze putin ce poate face parapanta sa. Dupa cateva viraje in care am simtit ca a mea materie cenusie incearca sa imi iasa pe urechi, am planat usor catre locul de aterizare, in parcarea din care am plecat.



     Odata terminata distractia, am prins o masina pana in drumul principal din Stoenesti, de unde am luat un maxi pana in Cetateni, de unde am fost recuperati din nou de organizatori si dusi pana in Targoviste de unde am luat un alt maxi pana in Bucuresti. In total, in aceasta aventura, am folosit cam 8 mijloace de transport asa ca recomand sa mergeti cu masina personala sau sa gasiti un transport sigur pentru drumul pana acolo si inapoi.

     Experienta este una de neuitat, pe care o recomand tuturor celor ce vor sa iasa putin din zona lor de confort.


No comments:

Post a Comment

-----