Coasta de Azur - Partea III: Monaco

Obiective (link catre site informativ):
Traseu:
Google Maps insista pe tren dar autobuzul 100 este la fel de OK

Info:
Perioada: 11-15.10.2017 - 5 zile
Dificultate:  Multe ore pe autocar (sau tren). Multi km de mers pe jos prin orase.
Organizat de: Terra Incognita - from mystery to history
Cazare Nisa: Ibis budget Nice Californie Lenval
Album Foto: Coasta de Azur
Costuri aproximative: ~ 550 EUR (~2.500 RON) / persoana
Moneda:  EUR (inclusiv in Monaco)

     Datorita dimensiunii articolelor despre ture lungi...si datorita faptului ca in ultima vreme nu mai am timp nici de prelucrat pozele din articole, am decis sa sparg articolul despre Coasta de Azur in patru, cate un articol pentru fiecare oras vizitat.


     Ziua 3 in Franta. Ne trezim ca de obicei de dimineata, iesim pe Promenade des Anglais pentru a ne bucura de un rasarit superb si ne indreptam spre port pentru a lua autobuzul catre urmatoarea destinatie.



     Astazi parasim din nou Nisa dar parasim si Franta, urmand sa ne petrecem ziua in cunoscutul oras-stat preferat de bogatii Europei si nu numai, Principatul Monaco.

Wikipedia ne ofera cateva informatii:

"Oficial Principatul Monaco, este un oraș-stat și microstat suveran, situat pe Riviera Franceză din Europa de Vest. Se învecinează cu Franța pe trei laturi, în timp ce cealaltă parte are ieșire la Marea Mediterană. Monaco are o suprafață de 2,02 km² și o populație de aproximativ 37800 de locuitori; este a doua cea mai mică și cea mai dens populată țară din lume. Cel mai populat cartier din Monaco este Monte Carlo⁠. Deși mic, Monaco este foarte vechi și destul de bine cunoscut, mai ales datorită statutului său ca teren de joacă pentru cei bogați și celebri. În 2014, s-a constatat că aproximativ 30% din populație era alcătuită din milionari, la fel ca orașele cu Zurich sau Geneva."
*In Monaco se intra fara pasaport / buletin. Nu exista o granita propriu-zisa.
*Atentie la Roaming. Nu este o tara UE asa ca tarifele de Roaming sunt mari. 10 EUR / 1 MB parca.

     Pentru a ajunge din Nisa in Monaco avem mai multe posibilitati, dupa cum am spus si mai sus, Google Maps ne indruma catre gara de unde trenuri circula intre localitati la fiecare jumatate de ora. Ore si preturi aici: SNCF (Nisa - Monaco face cam jumatate de ora si costa 2 EUR).

     Noi am plecat cu acelasi autobuz 100 ce ne-a ajutat ieri sa ajungem in Eze, de aceasta data mergand cu el pana in Monaco.


     Autobuzul ne-a lasat in centrul faimosului cartier Monte Carlo, din statie coborand prin luxurianta gradina a micii Africi (Jardins de la Petite Afrique) catre cel mai cunoscut obiectiv din tara-oras, Cazinoul Monte Carlo.


     In ciuda faimei sale, cazinoul nu impresioneaza foarte mult la prima vedere, Muzeul de Arta din Craiova fiind de zece ori mai "aratos" atat la interior cat si la exterior, o mica exceptie facand "expozitia" auto din fata cazinoului, masini de zeci sau sute de mii de euro ce tot vin si pleaca din locurile de parcare special amenajate pentru bolizii cu preturi ametitoare.


     Odata trecut de controlul de securitate de la intrare (doar daca ajungi acolo cu autobuzul...daca ai coborat dintr-un Ferrari sau un Bugatti nu cred ca te controleaza in geanta :)) ), ajungi in hol unde se afla o statuie cu "o galeata de bani", un simbol de noroc ce a fost deja slefuit de catre toti cei ce au atins statuia in speranta unor castiguri ...multumitoare.

*Intrarea este gratuita de la ora 09:00 pana la ora 14:00 pentru hol, o sala cu cateva "pacanele" si un salon expozitional.
*Pentru salile de jocuri se plateste intrare separat.
*In hol, la subsol (cum treci de prima sala pe dreapta), se afla si o toaleta "publica".

     Noi am prins somptuoasa sala de la intrare impachetata intr-o hartie colorata alb-rosu ce ducea cu gandul la kitch si prost gust asa ca nu m-am interesat care era motivul si am trecut mai departe catre mini muzeu si o sala plina cu aparate de joc, care de care mai luminate si colorate, unde bineinteles ne-am tras in poze ca niste mari gambleri ce suntem :))


     Putin dezamagit de faimosul cazinou (ma asteptam sa gasesc macar toalete poleite cu aur :) ...probabil au doar in zona cu plata, nu?) am plecat la pas pe faleza, admirand multitudinea de yacht-uri din port, cladirile vechi sau moderne ce urca in terase catre varfurile muntilor si bineinteles, multitudinea de masini cu multi cai putere ce iti reaminteste non-stop ca esti intr-un oras al luxului.

*Daca nu am vazut in cateva ore 50+ masini peste 30.000 EUR, nu am vazut nici una...
*Disclamer: Nu! Nu mi-a trecut prin minte ca este un oras bun pentru un accident minor pe trecerea de pietoni :))



     Urmatorul obiectiv, la care ne-am grabit putin sa ajungem, a fost Palatul Princiar din Monaco [ preturi si ore aici ], unde urma sa asistam la ceremonia schimbarii de garda si sa vizitam palatul-muzeu.

     La palat se ajunge dinspre port pe o strada in trepte ce duce la poarta strajuita de insusi Francesco Grimaldi, a carui statuie te intampina la sosirea pe platou.

*Se poate urca la palat si cu autobuz HOP-ON / HOP-OFF, masina sau pe alte strazi din directii diferite.
*Intrarea in curtea palatului este gratuita si aici se gasesc terase / restaurante / magazine / etc.
*Schimbul de garda are loc la ora 12:00 si strange foarte multi privitori. Incearca sa ajungi cu 20 min mai devreme si incerca sa prinzi un loc cat mai bun.

     Odata ajunsi pe platou ne-am facut loc prin multimea de turisti si am privit schimbul de garda ce a durat destul de mult si nu a fost la fel de impresionant ca cel de la Alba Iulia, dupa care am luat bilete pentru vizitarea palatului princiar unde "ne-a cazut fata" cand am vazut afisul cu NO FOTO! .... 8 EUR intrarea pentru cateva camere si NO FOTO! ...pffff

*Biletele pentru palat se achizitioneaza de la souvenir-shop-ul din piata si costa 8 EUR [ preturi si ore aici ].
*Tot de aici se pot cumpara bilete combinate: Palat+Muzeu Oceanografic+Expozitia Auto...etc
*La intrare se face un security check similar cu cel din aeroport
*Turul beneficiaza de audio guide dar daca stai sa asculti tot, iti trebuie 1 zi. Skip la ce te intereseaza.
*Muzeul arata OK, dar nu te astepta la SUPER WOW! pentru cei 8 EUR
*NO FOTO! inseamna NO FOTO! printre turisti sunt si paznici si au camere video peste tot. Nu risca!

     La iesirea din muzeu ne-am bucurat de panorama oferita de platoul pe care se afla palatul si am plecat catre urmatorul obiectiv, preferatul meu, Muzeul Oceanografic Monaco, in drum spre el admirand si cateva cladiri cu arhitectura deosebita.



     Muzeul Oceanografic este adapostit intr-o frumoasa cladire de pe malul marii si te intampina cu cateva mici surprize ca submarinul galben de la intrare sau uriasa coada de peste (?) ce se vede stralucind pe acoperis.

     Noi am avut bilete Palat + Oceanograf asa ca am intrat cu biletele de la souvenir-shop-ul despre care am vorbit mai derveme [ Preturi aici ], dar se pot achizitiona bilete si doar pentru Oceanograf din stanga intrarii, de la o ghereta.

     Odata intrat, ai grija :)), poti pierde cateva ore bune aici fara sa iti dai seama cum trece timpul, oceanograful intinzandu-se pe 3 etaje cu multe sali pline de acvarii imense, expozitii de obicte folosite in explorare dar si o terasa cu o superba priveliste asupra orasului.

     Pe terasa exista si un restaurant, o expozitie de testoase vii si poti observa de aproape si coada de peste observata de jos, de fapt un imens rechin din metal, agatat de o rama.



     Parasind cu greu Oceanograful, ne-am plimbat pe stradutele de pe faleza, am admirat arta moderna in aer liber si ca orice calator cu buget redus, ne-am asezat langa port sa devoram un sandvis pe trotuar-ul de langa Carrefour :D

     Dupa inca o tura pe la cazinou pentru a admira bolizii aflati ca pentru expozitie la intrare, am plecat spre statia de autobuz (tot prin Mica Africa, ceva mai in stanga, pe sensul opus) si am plecat spre Nisa cu autobuzul 100 ce ne-a adus de dimineata in acest oras-stat unde am vazut atat de multe lucruri faine, dar care mai are multe de oferit pentru o tura viitoare.


     Urmeaza ultima zi din tura noastra pe Coasta de Azur, zi in care vizitam capitala cinematografiei Europene, agitatul dar primitorul oras Cannes si o insula linistita cu o poveste tumultoasa.

Coasta de Azur - Partea IV: Cannes si Insula Sainte-Marguerite



No comments:

Post a Comment

-----